?

Log in

No account? Create an account
 
 
09 October 2010 @ 10:42 am
Can I Get a Hell Yeah?  
I know I haven't said boo about it, but I am totally in love with SPN this season. I'm talking eleventy1 and all.

Is it perfect? No, of course not. But I'm having a blast and that is all that is important. (ME ME ME ME ME.)



You know, I can't really even explain it. I'm a big fan of monsters. I've always loved religious supernatural stories. I love mythology. Angels and demons. So, naturally I love the show as a whole. S1 and S2 were my fave, though I think some of the big stand out episodes happened later in the series. S3 was the weakest, but also has a very special place for me, so I defend it like whoa.

But this year is a little different somehow. I think part of it has to do with a fresh start. We're in a new story arc, but aside from a few bumps, feels like the natural extension of the story. I know we've done the "Sam is different" thing before, but I've really stopped being overly bothered by that sort of thing. I want SAM back, but they'll fix him. Maybe not as quickly as I would like, but I know the formula by now.

And I still love Dean to pieces. And of course there's Cas and Bobby!

And Mitch Pileggi. Are you kidding me? He's freakin' Walter Skinner! (LOL)

But I feel free. I don't turn on the TV and panic over whether something will happen to make me hate the show. I don't get caught in the Sam vs. Dean battles. I still love Jo and ship Dean/Jo, while not minding Dean/Lisa. I stay out of the online battles and just work on my fic and art. I don't worry over characterization. I talk about it, and I will say things like, he better not do that or I'll be so mad!!! But I only half-mean what I say. I'm excited to sit down and spend an hour watching my fave show.

I wouldn't say I am no longer obsessive because I totally am. I just reached a point where if something doesn't go my way, I'll just write it in my own stories. I'll enjoy what I have. It's not my story and I can't control it. If I don't like something, I don't like it. If I do, yay! This is something I struggled to do with SG-1. It is something I struggled with X-Files near the end. It was something I struggled with Smallville for a while, but has since changed.

(BTW, Smallville totally ROCKS this season. Every week I am filled with a double shot of awesome. Next week is their 200th! Tune in!!!!!)

I'm not miserable or filed with dread. I'm just having fun.

I'm past the drama and the negativity. meg_tdj and I chat and squee and just have a darn good time.

I'm not trying to jinx anything, but I figure it's okay for me to publicly squee every once in a while ;)
 
 
Current Mood: ecstaticecstatic
 
 
 
MegTDJ: SPN - Sam Dean innocent smilesmeg_tdj on October 9th, 2010 07:30 pm (UTC)
Amen, sistah! And I'll add a hallelujah! :D
Working for the Mandroid: Cowboymoonshayde on October 9th, 2010 09:42 pm (UTC)
YES! Woot for our show!
ella_87ella_87 on October 9th, 2010 09:35 pm (UTC)
Well said, I totally agree with you. After Jo and Ellen died I got angry, cuz the writers killed the shows toughest and awesome females, and Mary of course. Also I always saw Dean and Jo as the ‘it’ couple, the whole Lisa and Dean doesn’t really feel real in a way. And as you state its tiring get upset and angry that the show doesn’t go the way you want lol. So I gonna take your advice and just enjoy the show and see how it plays out hee.

Though I hope that you’ll write Dean and Jo fics, please lol :P

Cheers!!
Working for the Mandroid: Stronger Together (Dean/Jo)moonshayde on October 9th, 2010 09:42 pm (UTC)
Just enjoy it and have fun! We're not the ones in charge. We can always write what we want in fic as an AU.

Sera Gamble said in some interviews that Dean didn't settle with Lisa because he was madly in love with her. He's always been a family first kind of guy, and here is this family he could be part of. And that is what I see. He cares and loves Lisa, but it's complicated. Dean wants to be part of a family. This family was ready-made. For me, Jo will always be the one for him and he lost her. It affected him all last season.

But yay for fanfic! LOL

And thanks! Yes, I plan on writing more. I just haven't gotten around to it.

Library Alterna-Chick ;)jedishadowolf on October 10th, 2010 01:47 am (UTC)
I'm so glad you're enjoying the shows! And yes SMV is rockin' this season. I totally miss Chloe, but love the fact that she hasn't just been forgotten.

maychorianmaychorian on October 12th, 2010 04:29 pm (UTC)
I know what you mean. I still love this show and am invested and obsessive about the characters like whoa. But the plots...not so much. If that makes sense? I'm okay with them telling this different story that I might not like in some parts, because hey, I still have Sam and Dean and Castiel (and all the folks that are dead), and I can write them the way I want to. :)